Saturday 19 May 2012

BAKUN by Larry joseph

keadaan yg terpaksa dilalui ketika ke hulu sungai Belepeh..antara lokasi yg menjadi tumpuan atau lubuk bagi trip ni..kayu tersekat kira2 100meter sepeanjang sungai.

hasil yg diperolehi dalam masa 2 jam menjala,memancing dan memasang pukat. banyak hasil pancing yang dilepas kerana sayang akan ikan2..eheeee


kopi..!!seharusnya menjadi pelengkap sewaktu melepakkan diri ketika malam..

container/cold box 75 litres dipenuhi dengan baung,sebarau dan anak mengalan terutamanya..hanya 3 jam menjala. prinsip lepas yang kecil harus diamalkan..: )

keadaan di beranda jelatong (Floating House) di waktu pagi hari ke-2..kelihatan tembok konkrit empangan Bakun dibelakang(kurang jelas)..

lokasi swimming pool Bakun..dalam kawasan Township(tempat kakitangan pekerja empangan Bakun)..kelengkapan yg sangat mencukupkan..ada terdapat Gym centre,mini hall,sports court and etc. tembok empangan jelas kelihatan dari kawasa ini..

berlatarbelakangkan tasik bakun yg mesra..ketika angin yg kuat bertiup mampu menghasilkan ombak setinggi 0.5 meter ke 1.5 meter..para pengunjung atau penduduk tidak digalakkan pergi ke kawasan ini ketika itu.

which one most handsome??!!

dalam perahu kargo ( yg berbumbung milik cousin sy Baling)..perjalanan ke jeram di hulu sungai belepeh.


nantikan kisah atau trip yang kan datang..mesti lagi yg lebih mencabar..

No comments:

Post a Comment